CONDIȚII DE UTILIZARE ȘI EFECTUARE A TRANZACȚIILOR BANCARE PRIN INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

Revizuite la data de 22.06.2024

Cap. I. DEFINIȚII

Termenii definiți în prezenta secțiune, vor avea următorul înțeles atunci când sunt utilizați în prezenta Politică:

a)  Banca - Banca Transilvania, ce asigură CLIENTULUI serviciile informatice denumite BT GO Internet Banking și Mobile banking.

b)  BT GO  - serviciu de Internet Banking ce facilitează efectuarea unor operațiuni bancare prin intermediul INTERNET-ului.

c)  Mobile banking  - serviciu ce permite conexiunea cu banca prin intermediul unui smartphone/PDA cu acces la internet compatibil cu JavaScript și standardele CSS, în vederea solicitării de informații financiare privind conturi bancare și efectuarea de operațiuni bancare.

d)  Client - persoană juridică, având cont deschis la Bancă și utilizator al serviciului de Internet și Mobile banking BT Go.

e)  Utilizator(i) –  - Persoană Fizică care este mandatată de client să efectueze operațiuni bancare prin BT Go dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  • aceste persoane au declarat băncii un număr de telefon mobil și o adresă de
    e-mail;
  • aceste persoane au drepturi de operare şi autorizare a tranzacţiilor pe toate conturile clientului.

f) ID – identificator unic transmis de către bancă utilizat ca și nume de utilizator pentru înregistrarea și autentificarea în cadrul serviciului de Internet/Mobile Banking BT Go.

g)  Contract de Internet/Mobile Banking BT Go  - condițiile de utilizare și efectuare a tranzacțiilor bancare prin Internet/Mobile banking împreună cu Condițiile Generale de Afaceri ale băncii.

h)  Manual de utilizare  – set de instrucțiuni de utilizare a serviciului de Internet/Mobile banking pus la dispoziția Clientului gratuit, pe suport electronic prin intermediul aplicatiei

i)  BT Go Contact Center  - serviciu oferit de bancă în vederea menținerii relației cu clienții și acordarea de asistență și informații generale acestora, prin intermediul telefonului, e-mail-ului sau a altor căi de comunicatie stabilite de comun acord cu clienții.

j)  SMS OTP (one time password)  - metoda care constă în transmiterea automată prin SMS a unor parole temporare cu valabilitate limitată în timp, parole ce vor fi utilizate pentru activarea serviciului de internet și mobile banking BT Go.

k) Emitere și încarcare documente  – documente emise de către client utilizănd serviciul de Internet/Mobile banking BT Go: dovada de plată și facturi; documente încarcate de către client utilizând BT Go: documente justificative pentru operațiuni efectuate prin intermediul BT Go, facturi primite în format electronic în baza cărora se pot precompleta datele necesare unui transfer de bani.

Cap. II. CONDIȚII PREALABILE

2.1. În vederea utilizării serviciului de Internet/Mobile Banking, achiziția hardware-ului și software-ului necesare (computer și smartphone cu sistem de operare funcțional care să includă și un browser de internet), a licențelor ce se impun și asigurarea conexiunii la INTERNET, cad în sarcina exclusivă a CLIENTULUI.

Versiunile minime necesare pentru acces pe BT Go sunt următoarele:

- Browsere de internet: Chrome 68, Firefox 61.0.1, Firefox ESR 61.0.1 (52.9.0), Internet Explorer 11, Safari 11.1, Opera 55

- Sisteme de operare mobile: iOS 14 sau Android 7.0

- Sisteme de operare desktop: Windows 7 SP1, Windows 8.1 build 9600, Windows 10 build 17134 (1803), OS X 10.13.6.

Datorită multitudinii de combinații posibile între sistemele de operare și browser-e de internet, precum și datorită comportamentului diferit al acestora în funcție de factori ce țin de modul de diferențiere a acestora, Banca nu garantează compatibilitatea totală pentru fiecare browser de internet în versiunile curente sau viitoare. Banca va cauta în mod permanent să dezvolte alternative pentru a face posibilă conectarea cu sisteme de operare și browser-e de internet curente și viitoare altele decât cele menționate mai sus. Clientul va fi informat despre aceste actualizări prin oricare din canalele de comunicare pe care Banca le are la dispoziție.

2.2. BANCA nu are nicio obligație legată de instalarea, întreținerea, reparația sau setarea echipamentelor prin intermediul cărora CLIENTUL accesează serviciul de Internet/Mobile Banking.

2.3. BANCA nu are nicio răspundere în ceea ce privește eventualele erori ce pot apărea în utilizarea serviciului de Internet/Mobile Banking și care se datorează unor defecțiuni, erori sau datorită nerespectării prevederilor legale ce reglementează utilizarea serviciilor, în general și a serviciilor de telecomunicații, în special.

2.4. Condițiile de utilizare în siguranță a serviciului se pot consulta pe pagina aplicației Internet/Mobile Banking.

Cap. III. OBIECTUL CONTRACTULUI. DURATA CONTRACTULUI DE INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

3.1.Efectuarea de operațiuni bancare prin intermediul internetului, ca urmare a alocării, de către BANCA, UTILIZATORULUI, acces la serviciul de Internet și Mobile Banking. Tipologia operațiunilor posibil de realizat prin intermediul BT Go este prezentată în manualul de utilizare.

3.2 Prezentul contract se încheie pe durata nedeterminată, începând de la data la care clientul acceptă Termenii și Condițiile odată la prima conectare în BT Go.

Cap. IV. ACTIVAREA ȘI ACCESAREA APLICAȚIEI DE INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

4.1. Utilizatorul poate descarcă aplicația de Mobile Banking de pe smartphone sau tabletă accesând Apple Store sau Google Play.

4.2. Activarea serviciului BT Go pentru utilizatorii actuali ai serviciului de internet banking BT24:

4.2.1. Dacă un utilizator dorește activarea din pagina web:

  • În pagina dedicată Login BT Go se introduce datele de conectare atribuite de banca pentru produsul de internet banking BT24.
  • După înserarea ID- ului, utilizatorului îi va fi expus un cod QR, care va necesita scanarea cu aplicația mobile BT Go, care va trebui să fie în prealabil descărcată accesând Apple Store sau Google Play.După scanarea codului QR si inserarea parolei stabilite, utilizatorul va primi un SMS OPT pentru confirmarea identității.
  • Înainte de activarea produsului BT Go, utilizatorul va trebui să își exprime acordul cu privire la Termenii și Condițiile serviciului, prin acceptarea lor. După acest pas, utilizatorul trebuie să configureze un cod PIN propriu și, opțional, să activeze biometria (fingerprint, faceID) pentru viitoarele operațiuni de autorizare a operațiunilor (accesare sau autorizare operațiuni).
  • Utilizatorul poate să folosească aplicația web și mobile în paralel.

4.2.2. Dacă un utilizator dorește activarea din aplicația mobile BT Go:

  • După introducerea în aplicația mobile a (datelor de identificare utilizate deja pentru produsul de internet banking BT24, utilizatorul va primi un SMS OPT pentru confirmarea identității.
  • Înainte de activarea produsului BT Go, utilizatorul va trebui să își exprime acordul cu privire la Termenii și Condițiile serviciului, prin acceptarea lor. După acest pas, utilizatorul trebui să configureze un cod PIN propriu și, opțional, să activeze biometria (fingerprint, faceID) pentru viitoarele operațiuni de autorizare a operațiunilor (accesare sau autorizare operațiuni).

4.3. Activarea serviciului BT Go pentru clienții care nu au beneficiat anterior de serviciul BT24:

4.3.1. Activarea din pagina web:

  • În pagina dedicată Login BT Go se introduce (ID utilizator) atribuit de banca și parola atribuita de banca.
  • După înserare, va fi expus un cod QR care necesită scanarea cu aplicația mobilă BT Go.
  • După scanarea codului și înserarea parolei atribuită de bancă (parola temporară) utilizatorul va primi un SMS OPT pentru confirmarea identității.
  • Utilizatorul poate să folosească aplicația web și mobile în paralel.
  • Înainte de activarea produsului BT Go, utilizatorul va trebui să își exprime acordul cu privire la Termenii și Condițiile serviciului, prin acceptarea lor.
  • În pasul următor, utilizatorul trebuie să își seteze o nouă parolă.
  • După acest pas, utilizatorul trebui să configureze un cod PIN propriu și, opțional, să activeze biometria (fingerprint, faceID) pentru viitoarele operațiuni de autorizare a operațiunilor (accesare sau autorizare operațiuni).
  • În final, utilizatorul poate să folosească cele de platforme în paralel.

4.3.2. Dacă dorește activarea din aplicația mobile BT Go:

  • După introducerea în aplicația mobile a datelor de identificare atribuite de bancă, utilizatorul va primi un SMS OPT pentru confirmarea identității.
  • Înainte de activarea produsului BT Go, utilizatorul va trebui să își exprime acordul cu privire la Termenii și Condițiile serviciului, prin acceptarea lor.
  • În pasul următor, utilizatorul trebuie să își seteze o nouă parolă.
  • După acest pas, utilizatorul trebui să configureze un cod PIN propriu și opțional, să activeze biometria (fingerprint, faceID) pentru viitoarele operațiuni de autorizare a operațiunilor (accesare sau autorizare operațiuni).

4.3. Autentificarea în serviciul de internet banking BT Go versiunea web:

Accesul utilizatorului în Internet Banking se realizează prin introducerea în pagina electronică de conectare în aplicația BT Go, a identificatorului (ID utilizator) atribuit de bancă și o parolă pe care utilizatorul a configurat-o la momentul activării BT Go. După introducerea ID-ului și a parolei în zona dedicată de pe interfață WEB de conectare, utilizatorul va fi informat că o notificare a fost transmisă pe dispozitivul mobil pe care este instalată aplicația mobile BT Go în vederea accesării, verificării și autorizării accesului în aplicația WEB. Utilizatorul vă accesa notificarea venită pe dispozitivul mobil, se va autentifica în aplicația mobilă utilizând una dintre metodele dorite (fingerpring, faceID sau PIN setate la momentul activării aplicației mobile), vă vizualiza datele solicitării de autentificare pentru interfața WEB și va autoriza această solicitare de autentificare.

4.4. Autentificarea în serviciul de internet banking BT Go versiunea mobile:

Accesul utilizatorului în aplicația de Mobile Banking se realizează prin introducerea codului PIN setat de către utilizator la momentul activării aplicației mobile sau prin FINGERPRINT sau FACEID activate fie la momentul activării aplicației mobile BT Go sau ulterior.

Cap. V. COSTURI, TAXE ȘI COMISIOANE AFERENTE CONTRACTULUI DE INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

5.1. Operațiunile bancare efectuate de către CLIENT prin intermediul aplicațiilor de Internet și Mobile Banking BT Go vor fi taxate și comisionate în conformitate cu prevederile Listei privind dobânzile și comisioanele practicate de Bancă, care sunt făcute publice la toate sediile sale precum și pe pagina de internet a băncii.

5.2. BANCA este autorizată să debiteze contul clientului cu orice taxe și comisioane pe care acesta le datorează BĂNCII. Taxele și comisioanele negociate individual sau cele conținute în ofertele individualizate vor prevala în caz de conflict cu taxele și comisioanele standard prevăzute în Lista de taxe și comisioane ale băncii.

Cap. VI. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR

6.1. DREPTURILE BĂNCII

6.1.1. Banca este împuternicită de către Client să execute în numele și contul acestuia instrucțiunile primite prin intermediul aplicației de Internet/Mobile Banking, pe răspunderea exclusivă a Clientului.

6.1.2. Banca va putea refuza efectuarea operațiunilor ordonate de CLIENT prin intermediul aplicației de Internet/Mobile Banking într-una dintre următoarele situații: dacă operațiunile sunt suspecte, contrare legii, nu pot fi justificate corespunzător sau în condițiile în care contul CLIENTULUI este blocat în temeiul unei hotărâri judecătorești sau al altui titlu executoriu sau în condițiile prevăzute în Condițiile Generale de afaceri – persoane juridice.

6.1.3. Părțile sunt de acord ca Banca are dreptul, fară nicio înștiințare prealabila, poate să elimine Clientul din aplicația de Internet/Mobile Banking BT Go, dacă acesta este inactiv pentru o perioadă mai lungă de 3 luni.

În acest caz, prin derogare de la prevederile art. 10.5., contractul va înceta de drept, fără intervenția instantelor judecătorești.

6.1.4. Banca are dreptul să restricționeze accesul Clientului în aplicația de Internet/Mobile Banking BT Go, în cazul în care acesta nu își respectă obligația de a prezenta Băncii documentele justificative pentru toate situațiile în care documentele sunt solicitate prin reglementările legale aplicabile, în termen de 10 zile calendaristice de la efectuarea plăților, până la momentul în care documentele respective vor fi prezentate.

6.1.5. Banca are dreptul să blocheze accesul Clientului la aplicația de Internet/Mobile Banking atunci când aceasta are suspiciuni intemeiate ca elementele de identificare/acces în aplicație ale Clientului sunt utilizate de persoane neautorizate și/sau într-un mod fraudulos (inclusiv în situația în care există suspiciuni de fraudă prin intermediul atacurilor de tip “phishing”).

6.1.6 Banca asigură posibilitatea de creare, administrare și gestionare a documentelor emise și încărcate utilizând aplicația de Internet/Mobile banking BT GO.

6.1.7. BANCA nu monitorizează și un exercită nici un control asupra documentelor clientului ce pot fi emise sau încărcate prin intermediul aplicației de Internet/Mobile Banking BT GO.

6.2. DREPTURILE CLIENTULUI

6.2.1. Clientul poate ordona Băncii, prin intermediul aplicațiilor de Internet/Mobile Banking efectuarea anumitor tipuri de operațiuni, așa cum acestea sunt sau vor fi disponibile în aplicație.

6.2.2. Clientul poate cere Băncii să anuleze o instrucțiune de plată eronat transmisă spre procesare în următoarele condiții:

instrucțiunea sa de plată să nu fi fost acceptată în sistemul de compensare electronică a Băncii;
plata conform instrucțiunii nu este garantată în baza unei garanții ferme a Băncii;
beneficiarul ordinului își exprimă consimțământul expres privind returnarea fondurilor dacă este cazul;
erori tehnice ale aplicației BT GO.

În primele trei cazuri, banca va avea dreptul să perceapa speze și comisioane pentru anularea ordinului de plată, conform listei de taxe și comisioane ale băncii.

6.2.3. Clientul poate solicita Băncii asistența specializată, atât timp cât sunt vizate exclusiv probleme legate de înlăturarea sau corectarea unor eventuale erori ale aplicației de Internet/Mobile Banking.

6.3. OBLIGAȚIILE BĂNCII

6.3.1. BANCA se obligă să execute tranzacțiile solicitate de CLIENT, pe baza datelor transmise de acesta prin intermediul aplicației de Internet/Mobile Banking.

6.3.2. BANCA are obligația să comunice CLIENTULUI, cât mai repede posibil, ori de câte ori operațiunea dispusă nu poate fi efectuată ca urmare a încălcării unei norme legale aplicabile sau ca urmare a altor situații ce situează BANCA în imposibilitatea executării operațiunii.

6.3.3. BANCA are obligația să verifice dacă persoana ce dispune tranzacția are calitatea de CLIENT acceptat al băncii și să verifice utilizarea corectă a elementelor de autorizare a acesteia de către CLIENT.

6.3.4. BANCA are obligația să pună la dispoziția Clientului un Manual de Utilizare al aplicației de Internet/Mobile Banking prin intermediul aplicației sau, la solicitarea expresă a clientului, pe suport hârtie.

6.4. OBLIGAȚIILE CLIENTULUI

6.4.1. Clientul are obligația de a notifica în scris Banca cu privire la orice modificare apărută în statutul său, în datele sale de identificare sau schimbare a reprezentanților săi legali, imediat ce respectivele modificări au avut loc.

6.4.2. În situațiile în care legislația prevede expres necesitatea prezentării la BANCĂ a documentelor originale în baza cărora se operează tranzacțiile, banca va solicita clientului depunerea la ghișeul băncii a documentelor justificative, în original sau în copie după caz, pentru toate situațiile în care documentele sunt solicitate prin reglementările legale aplicabile.

La data încheierii prezentului contract, clientul are obligația să depună la BANCĂ documentele originale în baza cărora s-a efectuat tranzacția, în termen de 10 zile calendaristice de la momentul ordinului dat de CLIENT prin BT Go.

6.4.3. Utilizatorul se obligă la păstrarea confidențialității cu privire la elementele sale de identificare care i-au fost acordate de BANCĂ, inclusiv în cazul recepționării mesajelor de tip “phishing”. Utilizatorul își asumă întreaga responsabilitate pentru divulgarea datelor sale de identificare către alte persoane inclusiv ca urmare a unor tentative de tip “phishing”, aceasta reprezentând un caz de neglijență gravă din partea utilizatorului.

6.4.4. Utilizatorul trebuie să informeze BANCA de îndată ce constată că o persoană neautorizată a luat cunoștință de elementele sale de identificare (inclusiv în cazul în care datele de acces au fost dezvăluite unor terțe părți, ca urmare a unor tentative de “phishing”).

6.4.5. Clientul se obligă să nu aducă modificări de niciun fel aplicației de Internet/Mobile Banking, să nu folosească imagini, texte, ecrane sau pagini ale aplicației în alte scopuri decât cele prevăzute în prezentul document.

De asemenea, copierea, reproducerea, publicarea sau distribuirea de către Client a unor elemente, ca cele mai sus menționate, ale aplicației sunt strict interzise, fără acordul scris, prealabil, în acest sens, al Băncii.

6.4.6. Clientul are obligația de a asigura în contul său curent disponibilitățile necesare și suficiente pentru ca Banca să poata percepe comisioanele pentru a putea efectua operațiunile bancare ordonate de acesta, prin intermediul aplicației de Internet/Mobile Banking.

6.4.7. Clientul se obligă să folosească serviciile oferite de Bancă, atât serviciile financiare cât și serviciile de emitere sau încărcare a unor documente, în deplină legalitate și cunoscând dispozițiile legale cu privire la activitatea pe care o desfășoară.

6.4.8. Se obligă să respecte în totalitate prevederile legate de drepturi de autor și protecția datelor cu caracter personal în ceea ce privește datele introduse în aplicație.

6.4.9. Clientul își asumă întreaga răspundere pentru crearea, administrarea, gestionarea, acuratețea și legalitatea documentelor emise, încărcate și a fișierelor transmise, prelucrate sau salvate cu ajutorul aplicației BT Go.

6.4.10. Clientul va procesa datele cu caracter personal conform prevederilor legale în vigoare și are obligația de a respecta legislația în domeniu, iar Banca nu poate fi făcută responsabilă pentru niciun fel de prejudiciu sau încălcare a drepturilor terțelor persoane.

6.4.11. Clientul înțelege și este de acord cu prezenții Termeni și Condiții.

Cap. VII. EXECUTAREA OPERAȚIUNILOR

7.1. Ordinele de plată aflate sub incidența prevederilor legale privind serviciile de plată şi pentru modificarea unor acte normative sunt considerate ca fiind corect executate în ceea ce privește beneficiarul plății daca sunt executate în conformitate cu codul IBAN furnizat de către client. În cazul în care codul IBAN furnizat de către client este incorect, Banca nu răspunde pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a operațiunii de plată.

7.2. Consimțământul privitor la executarea ordinelor de plată se consideră exprimat în cazul în care, utilizându-se datele confidențiale de acces, se apasă butoanele specifice de confirmare de transmitere către bancă a tranzacției.

7.3. Banca asigură introducerea în circuitul operațiunilor de compensare multilaterală a plăților interbancare a ordinelor de plată în lei de la Client în funcție de momentul recepționării acestora astfel (abrevierile T, T+1 se referă la zile bancare lucrătoare, de luni până vineri):

  • plățile de mică valoare adresate băncilor comerciale din România (sub 50.000 lei) procesate până la ora 13:00 în cursul zilei lucrătoare T vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în aceeași zi; cele procesate după ora 13:00 vor fi prezentate în compensarea electronică în ziua lucrătoare T+1;
  • plățile de mare valoare adresate băncilor comerciale din România (peste sau egale cu 50.000 lei) sau cele marcate ca și urgențe, procesate până la ora 15:00 în cursul zilei lucrătoare T vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în aceeași zi; cele procesate după ora 15:00 vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în ziua T+1;
  • plățile de mică valoare (sub 50.000 lei) având ca beneficiar Trezoreria Statului procesate în cursul zilei T până la ora 13:00 vor fi prezentate în compensare în aceeași zi; cele procesate după ora 13:00, vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în ziua T+1;
  • plățile de mare valoare (peste 50.000 lei) sau cele marcate ca și urgențe, având ca beneficiar Trezoreria Statului procesate în cursul zilei T până la ora 15:00 vor fi prezentate în compensare în aceeași zi; cele procesate după această ora vor fi prezentate în compensare în cursul zilei T+1;
  • plățile interbancare în lei procesate sâmbătă (zi lucrătoare nebancară) duminică sau în zilele nelucrătoare se vor evidenția pe cont și vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare cu ziua T (următoarea zi bancară lucrătoare);
  • Transferurile între conturile proprii și plățile lei intrabancare se procesează 24 din 24, 7 zile din 7.

7.4. Pentru plățile în lei care depășesc suma de 1,000,000 lei, angajații BĂNCII vor putea solicita confirmarea plății reprezentanților clienților persoane juridice sau fizice după caz, telefonic sau prin e-mail.

7.5. Banca asigură procesarea plăților valutare ordonate de Client și introducerea lor în circuitul de decontare bilaterală valutară în funcție de momentul recepționării acestora astfel (abrevierile T, T+1, T+2 și T+3 se referă la zile bancare lucrătoare):

  • ordinele de plată în valută interbancare, în regim de urgență, procesate în cursul zilei T, între orele 09:00 - 18:00 vor fi decontate cu maxim data valută T+1;
  • ordinele de plată în valută interbancare procesate în cursul zilei T între orele 09:00-18:00, vor fi decontate cu maxim data valută T+3;
  • ordinele de plată în valută interbancare recepționate în afara intervalelor de mai sus menționate, se vor procesa 24 din 24, 7 zile din 7 și se vor introduce în circuitul de decontare în următoarea zi lucrătoare bancară conform primelor 2 puncte anterioare;
  • transferurile între conturile proprii și plățile intrabancare, indiferent de valoare, se procesează 24 din 24, 7 zile din 7.

7.6. Banca va executa ordinele de plată în EUR care intră sub incidența Regulamentului (UE) nr. 260/2012, respectiv, către statele membre ale Uniunii Europene doar cu comision SHA și fără urgență.

Banca va executa ordinele de plată în EUR către beneficiari din statele membre ale Uniunii Europene doar cu comision SHA.

7.7. Pentru plățile în valută care depășesc suma de 100.000 Euro sau echivalent altă valută, angajații BĂNCII vor putea solicita confirmarea plății reprezentanților clienților persoane juridice sau fizice după caz, telefonic sau prin e-mail.

7.8. Banca asigură procesarea schimburilor valutare și a conversiilor valutare recepționate de bancă, 24 din 24 de ore, 7 zile din 7.

Schimburile și conversiile valutare recepționate după ora 17:30 (de luni până vineri), sâmbătă, duminică și în zilele nelucrătoare nebancare se vor procesa în limita sumei de 50,000 lei (echivalent altă valută).

7.9. Facturare prin intermediul soluției FGO

Banca pune la dispoziția clienților persoane juridice, 24 din 24 de ore, o soluţie de facturare online, oferită de FGO.

Această secțiune va fi disponibilă clienților persoane juridice, utilizatori de BT Go.

În cazul în care utilizatorul BT Go nu a utilizat niciodată soluția oferită de FGO și dorește să acceseze secțiunea de facturi din Internet Banking BT Go, acesta va fi nevoit să își creeze cont de FGO . Crearea contului se va realiza urmând pașii descriși în ecranele din BT Go în acest sens, după ce utlizatorul va accesa secțiunea "Facturi" din dashboard-ul central al aplicației sau creandu-și cont direct pe site-ul www. FGO.ro.

În cazul în care utilizatorul BT Go utilizează serviciile soluției oferită de FGO, va avea posibilitatea prin intermediul aplicației de Internet Banking să se conecteze în FGO cu credențialele comunicate de FGO pentru autentificare.

Banca Transilvania prin intermediul aplicției de Internet Banking BT Go transmite către FGO urmatoarele date:

  • CUI -ul clientului (persoană juridică) care a acordat drept de conectare utilizatorului pe contul său în aplicația BT Go
  • Lista CUI-urilor companiilor care au acordat utilizatorului drept de acces și operare în BT Go
  • Lista IBAN-urilor companiei pe contul căreia utilizatorul are drepturi de acces și operare în BT Go

Declarații:

Prin acceptarea Termenilor și Condițiilor BT Go clientul acordă un mandat utilizatorilor desemnați de acesta pentru utilizarea BT Go, acordându-le dreptul de a se conecta în numele societății în FGO, și prin urmare este de acord să își asume responsabilitatea ca datele societății, respectiv codul unic de identificare și IBAN-ul conturilor acestora deschise la BT vor fi transmise către FGO.

Reprezentantul legal al clientului declară totodată că are dreptul să submandateze dreptul de reprezentare a societății către terțe persoane și că va acționa doar în limitele legii și ale actului constitutiv al societății pe care o reprezintă.

Prin acceptarea prezenților Termeni si Condiții, clientul exonerează banca de răspundere pentru operațiunile efectuate de client în cadrul FGO prin utilizatorii desemnați, raportul juridic în acest caz fiind exclusiv între client și FGO. În consecință, banca nu va fi raspunzătoare pentru nicio pierdere, daună, prejudiciu direct sau indirect, inclusiv, dar fără a se limita la pierderi de profit, date, reputaționale, care ar decurge din utilizarea de către client a FGO.

7.10. Asocierea automată a facturilor cu plățile/încasările aferente acestora prin intermediul soluției FGO Banca le oferă clienților săi persoane juridice posibilitatea partajării datelor bancare către FGO în vederea asocierii automate a facturilor generate/regăsite la nivelul soluției FGO cu plățile sau încasările aferente acestora.

 Asocierea automată a facturilor cu plățile/încasările aferente va putea fi realizată numai după exprimarea de către Client a consimțământului său în vederea partajării informațiilor menționate în SWIFT: BTRLRO22 C.U.I. RO 50 22 670 R.B. - P.J.R. 12 - 019 - 18.02.1999 Nr. Înreg. Reg. Com.: J12 / 4155 / 1993 cuprinsul prezentei secțiuni, acesta urmând a fi exprimat în cadrul ecranelor dedicate afișate de aplicația de plată.

Banca va partaja către FGO următoarele categorii de informații aferente contului/conturilor selectate de către acesta („date bancare”): (i) codul IBAN al contului; (ii) soldul contului; (iii) istoricul tranzacțiilor aferente contului, aceste informații urmând a fi partajate zilnic, până la momentul retragerii consimțământului de către Client. În vederea realizării asocierii automate a plăților/încasărilor cu facturile generate/regăsite în cadrul soluției de facturare FGO la momentul exprimării de către Client a consimțământului său în vederea utilizării funcționalității descrise în cuprinsul prezentei secțiuni, Clientul înțelege și acceptă că datele partajate inițial către FGO vor viza și informațiile bancare aferente celor 120 de zile anterioare momentului exprimării consimțământului prevăzut mai sus. 

Cu excepția cazului în care, după încetarea utilizării acestei funcționalități, Clientul va solicita furnizorului indicat mai sus ștergerea datelor sale bancare care au făcut obiectul partajării, datele partajate de Bancă vor fi păstrate de către FGO pe o perioadă de 3 ani de la data încetării utilizării de către Client a soluției FGO în vederea asocierii automate a informațiilor/documentelor. 

Prin acceptarea Termenilor și Condițiilor BT Go Clientul acordă un mandat utilizatorilor desemnați de acesta pentru utilizarea BT Go, acordându-le dreptul de a încuviința partajarea datelor bancare indicate mai sus către FGO în vederea în vederea asocierii automate a informațiilor/documentelor. Reprezentantul legal al clientului declară totodată că are dreptul să submandateze dreptul de reprezentare a societății către terțe persoane și că va acționa doar în limitele legii și ale actului constitutiv al societății pe care o reprezintă. Prin acceptarea prezenților Termeni si Condiții, Clientul exonerează banca de răspundere pentru partajarea datelor sale bancare către FGO, raportul juridic în acest caz fiind exclusiv între Client și furnizorul soluției. În consecință, Banca nu va fi raspunzătoare pentru nicio pierdere, daună, prejudiciu direct sau indirect, inclusiv, dar fără a se limita la pierderi de profit, date, reputaționale, care ar decurge din utilizarea de către Client a FGO.

Cap. VIII. RĂSPUNDEREA PĂRȚILOR CONTRACTULUI INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

8.1. RĂSPUNDEREA BĂNCII

8.1.1. BANCA trebuie să păstreze, cel puțin 5 ani de la data efectuării lor, toate evidențele de înregistrare a tranzacțiilor Clientului, atât a celor efectuate în țară, cât și in străinătate care să permită acestuia, la nevoie, furnizarea cu ușurință a informațiilor cerute de autoritățile competențe.

8.1.2. În condițiile în care serviciul de emitere și descărcare documente nu mai este disponibil, din motive imputabile BĂNCII, Clientul își poate exporta documentele în format PDF.

8.1.3. Banca nu va fi responsabilă pentru tranzacțiile solicitate de Client prin reprezentanții săi nenotificați Băncii în conformitate cu prevederile prezentului contract.

8.1.4. În cazul producerii unor daune datorate folosirii necorespunzătoare a instrucțiunilor aplicației de Internet/Mobile Banking, aflate la dispoziția clientului prin intermediul aplicației, răspunderea Băncii nu poate fi angajată.

8.1.5. BANCA nu răspunde pentru pierderile de profit, daunele materiale sau morale suferite de CLIENT.

8.1.6. BANCA nu este răspunzătoare în următoarele situații:

a) când din neglijența CLIENTULUI sau a unor bănci corespondente, elementele de identificare ajung la cunoștința altor persoane.

b) prin intermediul rețelei de comunicații s-au transmis BĂNCII date eronate.

c) sistemul informatic aparțînând clientului a fost accesat de terțe persoane neautorizate sau a fost piratat (pătrunderea în sistem a altor persoane/"hackers").

d) în cazul în care CLIENTUL dezvăluie elementele de identificare / acces în aplicația BT Go ca urmare a unor atacuri de tip ”phishing” sau viruși informatici pe echipamentele clientului.

8.1.7. BANCA nu răspunde pentru acuratețea sau veridicitatea nici unei informații, instrucțiuni sau mesaj provenind de la CLIENT sau terțe persoane.

8.2. RĂSPUNDEREA CLIENTULUI

8.2.1. Clientul este de acord să preia și își asumă, de la data semnării cererii de activare a serviciului Internet/Mobile Banking, toate consecințele și riscurile efectuării de tranzacții prin INTERNET - prin utilizarea sistemului Internet/Mobile banking BT Go - la ordinul său.

8.2.2. Clientul răspunde de consecințele utilizării elementelor sale de identificare în cadrul aplicației BT GO de către o terță persoană din culpa clientului și preia toate riscurile ce ar rezulta din aceasta.

8.2.3. Clientul este considerat responsabil pentru acuratețea și corectitudinea informațiilor, instrucțiunilor și a altor mesaje transmise Băncii.

8.2.4. Clientul nu va utiliza contul deschis la BANCĂ în scopul efectuării de tranzacții legate de servicii încadrate în categoria jocurilor de noroc care nu îndeplinesc condițiile prevăzute de lege, de tranzacții legate de achiziția de produse și/sau servicii pornografice (inclusiv videochat sau alte servicii similare), achiziția de arme/muniții fără îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, tranzacții cu monede virtuale; în cazul nerespectării acestei cerințe, BANCA poate proceda la încheierea imediată a relației de afaceri fără notificarea clientului.

8.2.5. Clientul va fi pe deplin responsabil pentru pierderile și consecințele care decurg din sau în legătură cu utilizarea BT Go in următoarele situații:

  • A dezvăluit datele de acces in BT Go oricărei alte persoane;
  • Prin intermediul rețelei de comunicații s-au transmis băncii date eronate;
  • Sistemul informatic aparținând clientului a fost accesat de terțe persoane neautorizate sau a fost piratat (pătrunderea în sistem a altor persoane/"hackers");
  • În cazul în care clientul dezvăluie elementele de identificare / acces în aplicația BT Go ca urmare a unor atacuri de tip ”phishing” sau viruși informatici pe echipamentele clientului;
  • A acționat în mod fraudulos;
  • Nu a luat sau a aplicat măsurile de securitate indicate de bancă prin prezentul document, manualul de utilizare și prin comunicările transmise în mod periodic;
  • Nu a luat măsuri rezonabile pentru a menține dispozitivul de pe care accesează BT Go în condiții de siguranță;
  • Nu a raportat bancii o încălcare a securității, pierderea dispozitivului electronic de pe care acceseaza BT Go, precum si neraportarea oricarei tranzacții neautorizate cât mai curând pe cât posibil în mod rezonabil, după ce a luat la cunoștință de încălcarea, pierderea sau respectiva tranzacție neautorizată;

8.2.6. Clientul va răspunde pentru toate pierderile, daunele și costurile și cheltuielile rezonabile care vor fi provocate bancii ca urmare sau în legătură cu încălcarea obligațiilor care ii revin Clientului în temeiul acestor Termeni, inclusiv încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală, cu excepția cazului în care acestea se datorează neglijenței sau neîndeplinirii obligațiilor de catre banca.

Cap. IX. SUSPENDAREA DREPTURILOR DE ACCES ÎN APLICAȚIA INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

9.1. Suspendarea drepturilor de acces în aplicație și blocarea efectivă a Utilizatorului are loc în cazul în care Utilizatorul a pierdut/uitat parola (notificând acest lucru Băncii) sau a introdus de 5 ori, consecutiv, un ID/o parolă greșit/a, sau a introdus de 5 ori consecutiv PIN-ul eronat în aplicația mobilă BT Go.

9.2. În toate cazurile clientul va avea posibilitatea să solicite Băncii deblocarea cu respectarea prevederilor referitoare la comunicările dintre părți.

9.3. Totodată, accesul Clientului va fi blocat ori de câte ori Banca consideră că datele de acces au fost compromise, au fost inițiate operațiuni contrare legii, nu s-au prezentat băncii documente justificative solicitate prin reglementările legale aplicabile sau alte documente, solicitate de bancă, ori de câte ori operațiunile sunt considerate suspecte sau în alte cazuri reglementate de Condițiile Generale de Afaceri ale Băncii.

Cap. X. ÎNCETAREA CONTRACTULUI INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

10.1. Contractul încetează de drept la data închiderii contului, din cauze autorizate de lege, sau oricând, cu acordul părților.

10.2. Clientul poate denunța unilateral contractul, cu condiția notificării Băncii în scris, cu cel puțin 30 de zile anterior datei solicitate pentru încetarea contractului. Clientul poate denunța unilateral contractul numai cu îndeplinirea prealabilă a obligației de achitare integrală a tuturor datoriilor sale față de bancă rezultate din prezentul contract, fară taxe suplimentare. În acest scop, clientul se va prezenta la bancă și va completa formularul corespunzător furnizat de bancă în acest sens.

10.3. Banca poate denunța unilateral contractul cu condiția notificării Clientului în scris, cu cel puțin 30 de zile anterior datei solicitate pentru încetare.

10.4. Banca poate rezilia contractul dacă:

a) clientul nu-și îndeplinește o obligație care este în sarcina sa;

b) clientul se află în stare de faliment sau lichidare;

c) clientul notifică Băncii că, din motive neprevăzute și datorită unor conjuncturi economice sau de natură tehnică, îi este imposibil să continue îndeplinirea obligațiilor contractuale.

10.5. Notificarea privind rezilierea contractului pentru motivele menționate la art. 10.4. se va comunica părții contractante, cu cel puțîn 30 de zile anterior datei solicitate de reziliere. Dacă în termen de 30 de zile de la data notificării partea notificată nu formulează obiecțiuni asupra motivului de reziliere invocat în notificare astfel încât părțile contractante să inițieze rezolvarea amiabilă și reluarea contractului, aceasta se consideră acceptată și se procedează in consecință.

În cazul în care partenerul de contract nu-și însușește motivele invocate pentru reziliere și soluționarea amiabilă a acestei situații nu a fost posibilă, această dispută devine litigiu care se va soluționa conform prevederilor Cap. XV, din prezentul contract.

10.6. Banca își rezervă dreptul de a înceta contractul, în cel mult 30 zile de la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului și care conduc la modificarea clauzelor contractuale în așa măsură încât îndeplinirea contractului ar fi contrară interesului public, precum și în orice moment în care se constată nerespectarea prevederilor prezentului contract de către client.

10.7. În toate cazurile prevăzute mai sus, banca are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunțării unilaterale a contractului/rezilierii acestuia.

Cap.XI.CONFIDENȚIALITATEA. PRELUCRAREA ȘI PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

11.1. Părțile se obligă să impună obligația confidențialității tuturor angajaților lor ce au acces la informații confidențiale ca rezultat al activității lor.

11.2. Derularea tranzacțiilor bancare prin Internet/Mobile banking BT Go presupune prelucrarea unor date cu caracter personal. Detalii despre această prelucrare realizată de Banca Transilvania S.A. se regăsesc în Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT, disponibilă pe website-ul www.bancatransilvania.ro și, la cerere, în orice unitate a băncii.

11.3. Banca va păstra confidențialitatea și nu va publica sau divulga în niciun fel nici o informație sau dată cu privire la contul clientului atât în timpul cât și după terminarea contractului.

11.3.1. Banca nu va permite accesul la informații despre Client decât salariaților sau persoanelor/autorităților care prin natura funcției lor au acces la astfel de date. Banca nu va permite angajaților săi să divulge orice date sau informații cu privire la contul Clientului fără acceptul prealabil în scris al Clientului.

Restricția de confidențialitate nu se aplică, dacă:

Informația este cerută de către autoritatea judiciară în timpul unei proceduri judiciare, conforme cu legea și dezvăluirea este autorizată de Conducerea Băncii;
Dezvăluirea unor astfel de informații apăra Banca împotriva unei pierderi iminente;
Clientul cere în scris Băncii să dezvăluie informațiile;
În oricare alte cazuri prevăzute de lege, care obligă banca să dezvăluie informații de natură secretului bancar.

Cap. XII. CESIUNEA CONTRACTULUI DE INTERNET/MOBILE BANKING BT Go

12.1. În temeiul prezentului contract, este interzis CLIENTULUI să cesioneze drepturile sale derivând din acest contract către terțe persoane, fără consimțământul prealabil scris al BĂNCII.

Cap. XIII. COMUNICĂRI

13.1. Comunicările între părți cu privire la modificarea/actualizarea clauzelor prezentului contract, modificarea setărilor se pot efectua prin aplicație, poștă, telefon, e-mail.

Cap. XIV. FORȚA MAJORĂ

14.1. Forța majoră, așa cum este definită de lege, exonerează de răspundere partea care o invocă. Prin forță majoră se înțeleg toate circumstanțele ce survin după încheierea contractului și care constau în evenimente imprevizibile și insurmontabile în conformitate cu legea română. Partea care invocă forța majoră trebuie să aducă la cunoștința celeilalte părți acest lucru în scris, într-un termen de 5 zile de la data declanșării evenimentului.

Cap. XV. SOLUȚIONAREA CONFLICTELOR ȘI A LITIGIILOR

15.1. Prezentul contract este guvernat de legea română, fiind în acord și completându-se de drept cu reglementările legale în vigoare privind activitatea bancară, regulile cu privire la mandat, orice normă legală ce reglementează disciplina financiar-valutară, precum și cu legislația pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor.

Orice litigiu între părți va fi soluționat pe cale amiabilă, iar dacă acest lucru nu este posibil, de către instanța competentă în materie din Cluj-Napoca.

Clientul a fost informat că are posibilitatea de a se adresa CSALB în vederea medierii disputelor privind serviciile de plată.

Cap. XVI. MODIFICAREA CONTRACTULUI INTERNET/MOBILE BANKING

16.1. BANCA are dreptul de a modifica unilateral prezentul contract, pe parcursul derulării acestuia. Modificările vor fi notificate CLIENTULUI prin intermediul aplicației de Internet/Mobile Banking BT Go la data intrării acestora în vigoare. În cazul în care nu este de acord cu aceste modificări, CLIENTUL are dreptul de a denunța unilateral contractul, fără suportarea unor costuri în acest sens.

Dispozițiile art. 10.2 se aplică în mod corespunzător.

Cap. XVII. DISPOZIȚII FINALE

17.1. Clientul este obligat să ia la cunoștință despre conținutul prevederilor legale în vigoare incidente asupra operațiunilor pe suport electronic.

17.2. Contractul de Internet/Mobile Banking BT Go intră în vigoare la data acceptării de către client a prezentelor Termene și Condiții aferente aplicației de Internet/Mobile banking BT Go și este valabil pe durata existenței contului bancar al Clientului. Acceptarea Termenilor și Condițiilor se va realiza la momentul conectării în BT Go, prin bifarea căsuței aferente exprimării acordului de a contracta.

17.3. Contractul de Internet/Mobile Banking BT Go se completează cu Condițiile Generale de Afaceri ale Băncii Transilvania. În caz de discrepanță între prevederile prezentului contract și Condițiile Generale de Afaceri, prevederile prezentului contract prevalează.

Întreb BT este cel mai mare program online de educație financiară al Băncii Transilvania, cu peste 2.000 de întrebări și răspunsuri din banking.
Sugestii de căutare
Powered by Azure OpenAI GPT-4o
AI Search oferă răspunsuri generate automat, folosind tehnologia GPT-4o, ce pot avea conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Băncii Transilvania. Ești singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu. .
Termenii și condiții

Disclaimer

AI Search este un proiect pilot - în varianta beta - care folosește tehnologia GPT-4o pentru a simplifica procesul de căutare și înțelegere a produselor bancare.

AI Search este antrenat să răspundă unor întrebări care au legătură exclusiv cu produsele bancare oferite de BT, însă în anumite situații și în funcție de întrebările adresate, este posibil să răspundă și la întrebări generale. Raspunsurile oferite sunt generate automat si trebuie sa fie utilizate doar in scop informativ. Serviciul poate oferi uneori conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Bancii Transilvania. Sunteți singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu în orice mod. Nu vă bazați pe acest serviciu pentru sfaturi financiare, juridice sau alte sfaturi profesionale si nu introduceți în acesta date cu caracter personal sau alte informații confidențiale.

Utilizarea AI Search presupune acceptarea Termenilor și condițiilor.

Accesul și utilizarea serviciului implică acceptarea fără rezerve a acestor termeni și condiții. Dacă nu sunteți de acord cu acestea, vă rugăm să nu utilizați acest serviciu. Prin acceptarea termenilor și condițiilor pentru a folosi acest serviciu furnizat algoritmic de un model de inteligență artificială, va asumați întreg riscul în ceea ce privește calitatea, siguranța și performanța acestui serviciu.

Banca Transilvania nu furnizează nicio garanție în legătură cu răspunsurile oferite de acest serviciu.

AI Search furnizează răspunsuri algoritmic și acestea pot conține uneori informații inexacte sau limbaj potențial ofensator. Aceste informații nu exprimă poziția Băncii Transilvania și nu pot angaja responsabilitatea Băncii pentru conținutul oferit.

AI Search nu oferă răspunsuri la întrebări personalizate, astfel încât prin utilizarea acestuia va obligați să nu furnizați și să nu introduceți în mesajele/întrebările transmise niciun fel de date cu caracter personal sau alte informații confidențiale. În cazul nerespectării acestei obligații, prin inserarea unor date personale/informații confidențiale în cadrul AI Search, va exprimați consimțământul pentru prelucrarea acestora în vederea oferirii serviciului (răspunsurilor la întrebările pe care le adresați), precum și pentru îmbunătățirea modelului algoritmic al robotului de către dezvoltatorul acestuia.

Orice informație furnizată de către utilizatori în timpul interacțiunii cu AI Search va fi tratată în mod confidențial, fiind dezvăluită doar unor destinatari care au dreptul și nevoia de a o cunoaște.

Conținutul oferit de AI Search are doar scop informativ.

Utilizatorii sunt responsabili pentru întrebările și mesajele adresate în cadrul utilizării AI Search. Orice abuz sau limbaj neadecvat poate duce la întreruperea interacțiunii.

AI Search nu oferă sfaturi financiare, juridice sau profesionale și nu înlocuiește consultarea unor experți umani sau profesioniști specializați în domeniul respectiv. Utilizatorii nu trebuie să se bazeze pe informațiile furnizate de către AI Search pentru luarea deciziilor.

Banca își rezervă dreptul de a întrerupe serviciul AI Search în orice moment, fără o notificare prealabilă.

Termenii și condițiile pot fi revizuite/ actualizate în orice moment.